Antoinette

Antoinette bývala srovnávána s vážkou, zvláště v zatáčkách. Lichoběžníková křídla, štíhlý trup a trojúhelníkové tvary ocasních ploch částečně připomínají
moderní jednoplošníky. Antoinette měla lichoběžníková na konci užší křivená křídla postavená znatelně do V. Na fotografii jsou vidět nahoře po stranách trupu 
řídicí kola. Podvozek má vpředu nárazovou lyži.

Roku 1908 se objevil jednoplošník značky Gastambide-Mengin, a téhož roku dne 21. srpna na něm bylo dosaženo letu v uzavřeném okruhu o délce 1,6 km. Další typ již nesl značku továrny Antoinette. Další typ konstruktéra Levavasseura měl neobyčejně půvabný tvar. Antoinette bývala srovnávána s vážkou, zvláště v zatáčkách. Lichoběžníková křídla, štíhlý trup a trojúhel­níkové tvary ocasních ploch částečně připomínají moderní jednoplošníky.1

Antoinette měla zprvu křídla trojúhelná, pak lichoběžníková a nakonec se jí dostalo křivení křídel – tím nabyla té elegantní siluety, s křídly na koncích užšími a postavenými znatelně do V. Motor rovněž Antoinette 50 hp, poháněl kovovou vrtuli s hliníkovými listy. Typický podvozek s nárazovou lyží dopl­ňuje svérázný tvar letadla.2 Řídil se dvěma koly po stranách trupu.

První pokus o přelet úžiny La Manche provedl 19. července 1909 Latham, když 22. května v Chalons letěl již 37 minut a koncem května dokonce 1 hod. 7 min. Pokus se nezdařil, letadlo spadlo do moře, ale nepotopilo se. Dva dny po Blériotovy se pokusil o přelet ještě podruhé, ale opět s neúspěchem. Ten­tokrát mu vysadil motor jen několik kilometrů před cílem.3

Na prvních závodech v Remeši 22. až 29. srpna 1909 byl co do dálkového letu druhý. Uletěl trať 154 km, co do rychlosti druhý a první ve výšce. Do­sáhl výšky 155 m. Pokračoval ve výškových letech až 7. ledna 1910 vystou­pil do výšky 1 000 m.4